Monday, November 7, 2011

TAHNIAH Kepada Pemenang Akademik Minit (KELUARAN OKTOBER) & WELCOME Akademik Minit KELUARAN NOVEMBER!




Assalamualaikum w.b.t.

Pihak biro akademik ingin mengucapkan tahniah sekali lagi kepada pemenang akademik minit yang lepas atas hujah-hujah yang bernas .
Ramai yang tertanya-tanya “berapakah jumlah wang yang dimenangi?” “is it worth it?” sebenarnya bukanlah wang tunai yang menjadi  juadah atau menu utama kami menganjurkan kuiz dan projek akademik minit ini, tetapi main aim kuiz ini dibuat adalah untuk meng- expose kan  anda semua tentang pelbagai situational problem yang sering diajukan kepada doktor-doktor  Islam.

 Hakikat sebenar seorang doktor Muslim ialah beliau bukan sahaja perlu fasih ilmu medik sahaja, malah ilmu fiqh medik juga. Ramai patient Muslim yang terbiar dengan persoalan-persoalan yang tiada jawapan, atau pun jawapannya,” Nanti saya rujuk perkara ini kepada ustaz” , tak pun, “saya kurang pastila mak cik, saya hanya belajar medic bukan ilmu feqah”. Inilah hakikatnya, in the end mereka dibiarkan terkapai-kapai tanpa dibimbing, walhal ia sepatutnya merupakan tanggungjawab kita untuk explain dan bimbing.

Dalam entry kali ini kami selitkan sedikit visualization hadiah yang dimenangi oleh pemenang akademik minit keluaran oktober.






NANTIKAN KELUARAN AKADEMIK MINIT BULAN NOVEMBER !!!!

1 comment: